16
Jul
10

Comunicação: simples e eficaz / Effective and simple ad

Poucas ações de marketing conseguem expressar a mensagem de forma simples, direta e eficaz. Normalmente inventam maneiras de chamar a atenção do público, investindo muita grana em design e novos conceitos.

Não digo que isso seja errado, pelo contrário, provoca evolução na forma de comunicação e nos apresenta trabalhos incríveis que revolucionam.

Mas ao mesmo tempo, nos fascina quando uma campanha consegue transmitir toda a essência de uma mensagem de forma simples. Isso mostra que grandes trabalhos podem ser feitos com um investimento dentro da realidade de qualquer empresa.

A FedEx é expert nesse tipo de comunicação (quer dizer, as agências de comunicação que a FedEx contrata são competentes hehehehe), mas o responsável pelo serviço oferecido também merece os parabéns por aprovar campanhas desse nível, porque geralmente empresas só querem uma folha poluída com diversas mensagens e um logo gigante no meio da página. Graças a Deus não são todas!

De qualquer forma, uma boa comunicação é aquela que encanta, transmite a mensagem de forma correta e no final nos faz lembrar o produto/serviço que está sendo anunciado. Podemos ver isso nos anúncios abaixo!

Tive a idéia para esse artigo depois de ler >> ISSO <<

**************************************************************************************************************

It’s pretty hard to find advertisements which can show us a straight and effective message in a easy way. Usually has been creating a different and complex way to catch the audience’s attention, investing a lot of money on design and new concepts.

I’m not saying it’s wrong at all, cos it causes evolution in the way that we communicate and show us incredible works that changes concepts.

At the same time, a simple ad fascinate us when it can transmit all the message’s concept. It also show us that big jobs can be made by a tidy budget, fitting any company’s pocket.

FedEx is expert on this kind of communication’s concept (I mean, the ad agencies which FedEx chose to work are competent hehehehe), but it has to be cheered as well cos they approves campaigns like that and we know usually companies just wanna a blank page full of messages and a big logo in the centre. Thanks Lord it doesn’t happen with all companies.

Anyway, a good and effective message is when it delight us, show us a message in a right way and at the end we can remember what is being offered. We can see it on those ad.


0 Responses to “Comunicação: simples e eficaz / Effective and simple ad”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Calendar

July 2010
M T W T F S S
« Jun    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Pages

Marcel’s Twitter

Vote aqui!

Flag counter

free counters
Uêba - Os Melhores Links
Link-Me
20 Minutos
LinkLog
Blogs S/A
Está no seu momento de descanso né? Entao clique aqui!
Colmeia: O melhor dos blogs

%d bloggers like this: